Etusivu>Palvelut>Terveys>Terveysasemat>Pikapolin toiminta muuttuu
  • Palvelut
  • Hakemisto
  • A
  • B
  • E
  • F
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • V
  • Y
  • Ä
Terveys
Ajankohtaista

Pikapolin toiminta muuttuu

2.5.2019 8:20

Pikapolille tullaan 15.5.2019 alkaen ajanvarauksella hoidon tarpeen arvion perusteella. Pikapolilla hoidetaan jatkossa vain kiireellisiä terveysongelmia. Asiakkaita pyydetään ottamaan yhteyttä terveyspalveluihin sähköisen asiointipalvelun kautta tai soittamalla jollekin Rovaniemen terveysasemista.

Rovaniemi_terveysasema-5.jpg
Pikapolin toimintamallia muutetaan asiakkailta ja henkilökunnalta saadun palautteen perusteella. Maaliskuussa 2019 toteutettiin kaikille avoin verkkokysely, josta saatu palaute on hyödynnetty kehittämistyössä. 

Hoidon tarpeen arviointi

1) Sähköinen asiointi: Hoidon tarpeen arviointi tapahtuu yhteydenotolla terveysasemaan nettisivuilta avautuvan nettiklinikan eli sähköisen asiointipalvelun kautta. Tässä asiointipalvelussa asiakas tiivistää vaivansa ja olennaiset ongelmat tietopaketiksi, joka välittyy terveysasemalle, josta terveydenhuollon ammattilainen on yhteydessä asiakkaaseen 1–2 arkipäivän kuluessa. Nettiklinikka: https://www.rovaniemi.fi/fi/Palvelut/Terveys. Palvelu on käytettävissä 24/7.

2) Puhelinpalvelu: Puhelimessa tehdään hoidon tarpeen arvioita kaikilla terveysasemilla. Puhelimeen vastataan terveysasemien aukioloaikoina ma–to 8.00–16.00 ja pe 8.00–15.00. Suosittelemme jättämään takaisinsoittopyynnön, jotka hoidetaan saman päivän aikana. Puhelimitse voidaan myös joissakin tapauksissa antaa sairauslomatodistuksia. Puhelinnumerot terveysasemille ovat:
Urheilukatu: 016 322 4600
Pulkamontie: 016 322 4610
Rinteenkulma: 016 322 4620

3) Terveysasemilla asiointi: Hoidon tarpeen arvioinnissa voi käydä myös terveysasemilla niiden aukioloaikoina ma–to 8.00–16.00 ja pe 8.00–15.00.
 
Suositeltavinta on käyttää kohtien 1) ja 2) yhteydenottokanavia, koska paikan päällä palvelu helposti ruuhkautuu ja asian hoitamista joutuu jonottamaan. 

Mikäli asiakkaan vaiva:
- on kiireellinen, hän saa suuntaa antavan ajan pikapolille tai vastaanottoajan terveysasemalle. Suuntaa antava ajanvaraus on viitteellinen ja pikapolilla käyntiin on hyvä varata aikaa noin tunti.
- on kiireetön, asiakas ohjataan terveysaseman palveluihin.
- edellyttää päivystyksellistä hoitoa, asiakas ohjataan päivystykseen.